Evokace
Evokace magická
Každá evokace magická je vlastně evokací démonickou, chápeme-li slovo
démon v původním jeho významu, to jest vystihujícím astrální bytost dobrou i
zlou se stanoviska mravního, dokonalou aneb nedokonalou se stanoviska
magického. Dokonalé astrální shluky jsou evokací vytvořeny správně,
nedokonalé pak špatně. Vždy však magická evokace obrací se na bytost
skutečně či v psyše experimentátora již existující. Zdařilost práce pak závisí od
dokonalosti vytvoření astrálního shluku a od umění experimentátora zapojiti se
do obdobného silového proudu.
Možnosti, jimiž evokační jevy vznikají, jsou dány subjektivně a objektivně.
Evokační jev může vzniknouti v řádu subjektivním rozštěpením vědomí
experimentátora, okolností, že podvědomí vstupuje do vědomí, halucinací.
Většina evokací náleží této třídě.
Přestože lze všechny evokační zjevy vysvětlovati subjektivním způsobem,
přece jen nelze odmítnouti onu skutečnost, že existují určité entity odpovídající
tomu, čemu se populárně říká duchové. Každý kdo jen poněkud zabýval se
praktickou magií, ví, že jejich skutečnost lze poměrně velmi snadno dokázati,
že je možno takové entity tvořiti záměrně a cílevědomě a umožniti jejich
vnímání komukoliv. Objektivně řečeno, běží o psychofysické náboje, jež za
určitých okolností mohou působiti na smysly a tím i na jevy duševní. Vyložiti,
jak tyto entity existují, není účelem našeho díla. Vzdělaný odborník zná několik
theorií, jež zcela uspokojí; nejvděčnější až dosud jest theorie astrálního světla,
tak výtečně hájená Elifasem Lévim.
První pokusy na pláni evokační magie budou se dařiti vždy jen subjektivně.
Teprve po nesnadné zkušenosti dospívá badatel k jevům objektivním. Právě
proto, že počáteční evokace je subjektivní, promítajíce obsahy lidského
podvědomí, je nutna naprostá duševní hygiena, aby operatér unikl úskalí
démonologie, jež tak názorně nakreslil moderní démonolog Dürr, jenž ovšem
jako většina okultistů zůstal pouze na počátku evokační techniky.
Teprve ve vyšších stupních sebezvládnutí a evokace lze mluviti o určitých
magických silách, jež v naší myšlenkové soustavě by mohly odpovídati známým
kabbalistickým geniům, aneb křesťanským andělům. Přísně esoterně chápáno,
neznamenají jména andělů a geniů určité duchovité bytosti, nýbrž jsou pouze
značkami psychofysických hodnot. Je tedy magicko-kabbalistická evokace
zapojením operatéra do sféry určitých astrálních shluků, tvořených
kolektivními imaginacemi věků. Tato věta vyplývá z magického zákona, že
myšlenka tvoří to, co tvrdí. Doplňujeme tento zákon tím, že i nejjemnější
zachvění života v hlubinách bytí tvoří astrální shluky, jež se dle fysického
zákona řadí v obdobné celky. Ten, kdo páše evokace dle primitivních,
nedokonalých rituálů, propůjčuje svou vitální a psychickou energii celkům
nedokonalým a strhává se ze své intelektuální a mravní výše. A naopak, kdo
vysokou magickou evokací předpokládá genia kabbaly aneb světelnou
hierarchii andělských řádů, zvyšuje svoji úroveň a trhá ovoce nepoznané světu,
v němž žije. Uvážíme-li, že ku příkladu v katolické mši miliony duší každoročně
tvoří určitou náboženskou bytost, magicky řečeno shluk astrálního světla
obdobný kvalitě svých tvůrců, pak dojista magická hodnota tohoto shluku je
neobyčejně silná. Nejvyšší magická evokace je zapojením člověka do
nejušlechtilejších sfér a zdá se již dotýkati evokace theurgické. Rozdíl jest
pouze v tom, že magie pracuje se silami již vytvořenými, do kterých se operatér
zapojuje, zatím co theurgická evokace magické síly tvoří a donucuje lidstvo, aby
se zapojovalo do sil, jež tvoří operatér.
Odvažujeme se psáti o theurgické evokaci, která je tak zodpovědna, pouze
proto, poněvadž bez theurgické evokace není možno, aby jakákoliv vznešená
idea mohla se uskutečniti na tomto světě. A právě v době, kdy svévolné zlo
pracuje a jedná, je nutno, aby všichni ušlechtilí lidé přestali již mluviti o svých
ideálech a realisovali je jediným možným způsobem, který jim dává theurgie. Je
zbytečno mluviti o poctivosti, když zlodějství jedná a vítězí, je plýtvání času
vyznávati pravdu, když lež zvrací duši davů a usedá na zvrhlý svůj trůn, je
naivností sníti o míru, když válečná nenávist magicky správně jedná, bojuje a
vládne. Každý úmysl a ideál je bezmocným rozechvěním myslí, nepřemění-li se
v čin, to jest, nedodá-li mu theurgická evokace těla, aby mohl se usídliti
v astrálním světle naší země a tím uchvacovati duše a uskutečniti se v lidské
společnosti.
Nebojíme se, že magie bude zneužito. Ten kdo by tak chtěl učiniti, uvázne
svým bažením v úskalích subjektivní evokace a vytvoří si nanejvýše démona,
který ho uvrhne v šílenství a smrt. Opravdový duch projde evokací subjektivní i
objektivní a posílen studiem a prací, vnikne do svatyně theurgie, u jejíž oltářů
se utvářejí síly, které hýbají prostorem i časem.
Moudrému badateli budou sloužiti dosavadní evokační rituály pouze k tomu,
aby se přesvědčil o síle myšlenky, aby se hrozil duševního rozvratu a oživující
vírou posiloval vítězství světla, ztajené pro něho v charakterech a značkách, jež
jsou signatury dění.
Nejprimitivnější jevy evokační jsou démonické; na počátku evokační prakse
musí s nimi počítati každý. Později s pokrokem duševních a mravních kvalit
operatéra objevují se jevy harmonické, světlé a krásné. Mezi nejnižší a nejvyšší
formou evokace existuje střed: světelné optické fenomény, kdy před zrakem
klouzají nejkrásnější barvy, zcela odpovídající barvám planetárním. Mnohdy
převládá jemně fialová a odstín krásné modři, mnohdy zase nádech červenavý.
V počátcích prací magických lze užíti všech dosavadních rituálů, ať již jsou
veřejně známé, aneb různými kroužky a společnostmi tajené. Všemi lze provésti
vysoké evokace objektivní, avšak na počátku prakse vždy budou působiti jen
na subjektivní pláni. Možno je rozděliti na possistické, rituály používající
chemie a fysiky a konečně rituály předpokládající extasi na základě
psychopathologickém. Possistické evokace náležejí většinou
Jejich rituál vztahuje se na vytvoření určitého spoje, který umožňuje
přerozmanité vise, totožné vždy v tom kterém okruhu. Fysiologická jejich
podstata je velmi jednoduchá. Rituálem je drážděn povrchový a hloubkový cit
lidského těla; intervenují pocity tepla, chladu, bolesti, vyčerpání, ztrnulosti a
tyto již mechanicky vyvolávají iluse zrakové, sluchové, ba někdy i hmatové.
Jiný druh evokační magické techniky používá rozmanitých drog, které jsou
průvodci nutné koncentrace. Nejprimitivnější takovou evokací je Dürrův recept.
Několik minut provádíme koncentraci na určitý zjev. (Dürr věren své
strašidelnosti, doporučuje koncentraci na zjev démona; tuto však nikdo
rozumný nebude navozovati). 5 až 7 kapek indického konopí (tinctura cannabis
indica) nalijeme do sklenice vody. Vypijeme, ulehneme na pohovku, povolíme
všechny svaly a udržujeme se v bdělém stavu. Za 15 minut objeví se zjev. Jeho
zdánlivá realita je někdy úžasná. Dürr, zabývaje se svými démony, praví, že
nikdy nesmíme zjevu povoliti a nikdy přistoupiti na jeho návrhy. Téměř vždy
žádá, aby člověk šel s ním, že mu ukáže splnění jeho nejtajnějších přání.
Poslechne-li experimentátor, tu prý magicky vypojí své astrální tělo a jeho
evokace může končiti smrtí. Také nesmí se zjevu ničeho nabídnouti. Je-li zjev
výhrůžný, postačí zaplašiti jej vyslovením některého kabbalistického božího
jména. (Nejlépe se osvědčuje jméno "Elohim", koncentrace na význam sedmice).
Každému, kdo si pročetl v této knize partie o psychických vlastnostech, bude
tento rituál jasným.
Nejzajímavějším rituálem používajícím prostředků fysikálních je evokace
magickým zrcadlem. Postup práce je udán ve všech příručkách; zaměníme
pouze oratoř a obřadný rituál k ní se vážící za zrcadlo. Tento přístroj si
opatříme velmi snadno takto: Konkávní sklo, okrouhlé o průměru asi 8 cm.
Jeho vydutou plochu natřeme vrstvou terpentýnem zředěného kopálového laku
a zbarveného černým anilinem. Po zaschnutí natíráme dále vždy novými
vrstvami touto směsí: 1 gr chloridu zlatnatého, 2 gr měděného bronzu, 3 gr
popele z blínového listu, 5 gr živočišného uhlí, 24 gr koptu. Směs se utře,
upráškuje a zředí oranžovým šelakem, lihem zředěným kopálovým olejem
v poměru 10 : 2, tak, aby vznikla řídká kaše. Po natření položíme na natřenou
plochu obdobné sklo a vše vložíme do rámu. To je nástroj; úspěch závisí již dále
od operatéra, jeho přípravy a kvality jeho koncentrace.
Posledního druhu evokace, totiž extase na základě psychopathologickém,
nebude vážný badatel užívati nikdy.
Zdárný postup v technice magické evokace vyžaduje badatele dokonale
připraveného teoreticky i prakticky.
Badatel nesmí býti snílkem aneb mysticky založeným charakterem. Vždy a
všude se musí opříti o rozum, vědu a logiku. Okultisté hřeší na úkor své práce
opovážlivým pohrdáním těchto oblastí a proto jejich úspěch je věcí náhody a
nikoliv záměrného chtění a plánu, je-li ovšem vůbec možno o nějakém úspěchu
mluviti. Kdo chce pokračovati zdárně, musí zvládnouti esoterní filosofii,
theoretickou magii, zvláště tam, kde jedná o signaturách a vztazích věcí.
Po stránce praktické bezpodmínečně musí projíti výcvikem v mentální magii.
Koncentrace, navození klidu, umění dechu, bezpodmínečná rovnováha sil
tělesných i duševních jsou věci samozřejmé. Neúspěch v evokační technice vždy
je zaviněn tím, že chybí některé z uvedených umění. Zvládl-li tyto praktické a
theoretické nauky, může přikročiti badatel k magické evokaci. Je samozřejmo,
že nebude používati populárních rituálů, jež zapřičiňují vidění velmi
pochybného rázu. Přikročí ihned k nejdokonalejší magické technice, kterou jest
methoda evokace kabbalistické.
Chce-li badatel poslechnouti dobře míněné rady, pak bude postupovati dle
rituálu velikého kabbalisty ELIFASE LÉVIho a uskuteční všechny předpisy
udané jeho "Rituálem vysoké magie", neboť toto dílo podává nejušlechtilejší a
nejdokonalejší postup, jaký zná západní magická literatura. Jako objektu
použije jmen a charakterů kabbalistických geniů. Zažije již v oblasti magické
evokace tak nevýslovně vznešených dojmů a prodlí v okamžicích naprosté
plnosti a dokonalosti svého života.
Postup práce je udán v Léviho rituálu, ke kterému prozatím nelze připojiti a
ze kterého nelze vynechati slova. Operatér se naučí vyjádřiti ideu světlem,
harmonií a tvarem a realisovati celým svým životem předmět své evokace.
Stane se dokonalým magnetem a jímačem vysokých sil.
Staří kabbalisté stanovili velmi přísné podmínky zdárné evokace. Člověk
musí se státi světlem, aby se mohl stýkati se světelnými bytostmi. Musí v sobě
umrtviti vše pozemské: zachovávati zákon rovnováhy, zdržeti se přebytečného
jídla a pití, omeziti pohlavní pud, posvětiti svou řeč, cvičiti se v mlčení a
odloučenosti od lidí. Duši musí cvičiti meditacemi, koncentracemi na Boha a
jeho síly. Pomocnými praktikami meditace a koncentrace je předříkávání
kabbalistických formulí, disciplína dechu, soustředění pohledů, spojení
fysiologické kázně s koncentrací duchovní. Velmi mnoho místa je věnováno
v kabbalistickém rituálu modlitbě, jejíž motto je vždy uvedeno u jména a
charakteru genia, jehož zamýšlíme evokovati. Teprve pak, když to vše bylo
splněno, můžeme se odvážiti evokace magické.
Tato evokace nebude již míti ničeho společného s citováním démonů a
praktikami subjektivismu. Bude dokonalým magickým dílem, zapojujícím
člověka do nádhery rozumu, citu a krásy.
Komentáře
Přehled komentářů
That means you'll see some stylish features and have access to additional channels where you can win visibility, without having to make nous of some confused, manual migration process. https://googlec5.com
very good post
(VictorAvecy45678, 24. 8. 2022 18:13)
"Hello there! I simply would like to offer you a big thumbs up for the excellent information you have here on this post. I'll be returning to your website for more soon."
https://www.medflyfish.com/index.php?action=profile;area=forumprofile;u=1517785
נערות ליווי
(Henrysax23453, 18. 6. 2022 10:31)
"I must thank you for the efforts you have put in penning this site. I'm hoping to check out the same high-grade content from you later on as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my own, personal blog now ;)"
https://lover-israely-er.ga/news/firenextperr
Nice post
(Robertwrark2145, 23. 1. 2022 6:36)
"Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon every day. It will always be useful to read through articles from other authors and use something from their websites."
https://site-news-ap.ucoz.net
Magická je kouzelná, proč jen démonická
(Zdeněk, 23. 2. 2017 11:52)
Plně souhlasím. Dnes již žijeme v době, kdy se k nám do reality vrací vše z Nebe naruby. Evokační psychoterapie s tím skvěle pracuje a úspěšně. S Teorii memů od Susan Blackmoreové a její následné práce, vnímám jako osobní vstup do říše temnot. Příklad. Evokační vysvětlení matky požíračky dětí je zřejmé. Musela matka požíračka být a věřím, že i na úrovni fyzické. Protože období tvorby reprodukce lidí probíhala v lidech tak dlouho, než se vytvořily podmínky pro spárování DNA ženy a muže. Stejně tak žijeme dnes v době kdy si vytváříme duchovní molekulu DNA.
A tady je to naruby. Matky jsou opět požíračky svých dětí, kdy generačně je ve svém těle naplní touhou hledání pravdy v prvotní tmě, která tu je pořád a byla před Sluncem. Projít tmou vede jedině k Bohu a je jedno z kterého vyznání a ke kterému Bohu. Splývání kvantových částic to nerozlišuje stejně jak Láska. Albert Einstein v dopise své dceři to uvedl zřetelně.
Dvě tmy připouští už i někteří vědci. První tu byla před Velkým třeskem a je tu stále. Druhá vznikla od Slunce. Schumannova resonance dokazuje komunikaci mezi Zemí a Sluncem. Stejně tak člověk v dnešní době už může komunikovat výměnným způsobem skrze první, prvotní tmu s Bohem. Stačí se jen ptát, být napojen, a ráno vnímat ...
Být odpůrcem čehokolv je vědecký přístup. Lidský přístup je v poznání proměn. Obojí trojí se spojí. Věda, náboženství a tak největší lidská síla neznabohů, která hledá ve všem, přijdou svému Bohu na jméno.
V prvotní tmě démoni nebyli a nejsou. Jen kvantum lásky. V druhotné tmě jsou již atomy. V té tmě vědomí, v duši si vytváříme již duchovní molekulu. Je na každém z nás, zda bude života schopná tam, od kud jsme přišli. Z té třetí tmy vyjdeme do prvotního světla. To bude mazec. Vlastně už je. Tím že budeme požírat myšlenky toho druhého. Vlastně jeho děti.
Evokace
(Karel, 8. 5. 2014 5:50)
"Každá evokace magická je vlastně evokací démonickou,"..........
S tímto si dovolím tak trochu nesouhlasit. Co třeba praxe starověkých mystérií, kdy jsjich adepti vyvolávali = evokovali bohy které uctívali, aby došlo k jejich viditelnému projevu. Ať již mystéria Hekaty, Isidy, Dionýsa a mnoho dalších.
Viz Jamblichos z Chalkidy, O mysteriích egyptských
Apuelius Zlatý osel - závěr knihy
prof. František Lexa, Staroegyptské čarodějnictví
Řecké magické papyry - vyšly Anglicky a Německy
a další literatura
Nebo to je brané z křesťanského pohledu, že každý "pohanský" bůžek" = démon?
How to work Google
(Davidbed, 25. 12. 2022 14:18)